استکبار و مستکبر

در طول تاریخ افراد مغرور و متکبری بوده اند که خودشان را محور و مرکز همع چیز می پنداشتند مثل فرعون که خطاب به ساحرانی که به موسی ایمان اوردند گفت آیا بدون اجازه من به موسی ایمان اوردید امروز نیز فرعون ها و ابرقدرتهایی هستند که میخواهند خود را محور سیاست و اقتصاد جهان بدانند مستکبران گاهی برای قدرت نمایی فرد یا گروه یا کشوری را نابود میکنند یا مورد لطف خود قرار میدهند همانند نمرود خطاب به حضرت ابراهیم که گفت حیات و مرگ این مردم به دست من است هرکه را بخواهم میکشم و هر که را بخواهم آزاد میکنم.

مستکبران گاهی رزق و برق و جلوه های مادی را به رخ مردم میکشند همان گونه که فرعون گفت آیا حکومت مصر از آن من نیست؟آیا نمی بینید این نهرها از زیر کاخ من جاری است؟

مستکبران گاهی با ارعاب مردم را به تسلیم وادار میکنند 

گاهی با مانور و خود نمایی مردم ساده لوح را فریفته خود می کنند

گاهی با تحقیر دیگران جنگ روانی راه می اندازند و به طرفداران انبیا نسبت های ناروا میدهند

گاهی با ایجاد ساختمان های بلند و رفیع دلربایی میکنند.

 

واقعا قرآن چقدر زنده است که خلق و خوی و رفتار و کردار زشت مستکبران را به گونه ای ترسیم کرده که با زمان ما نیز قابل تطبیق است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 18 خرداد 1394برچسب:, | 9:36 | نویسنده : محمد رحیمی |